Livet, kärleken och resten däromkring

För ett år sen

Publicerad 2014-08-18 20:24:09 i Allmänt, Lchf, Livet, Vikt,

För ett år sen vägde jag exakt 10 kg mer än vad jag gör nu. Jag hade ju gärna varit färdig med min resa nu, såhär ett år senare, men det är jag inte, det är en ganska bra bit kvar. 
Lchf passar mig. Jag mår bra av det. Men när jag börjar släppa på tyglarna så överäter jag lätt. Nötter varje dag, bär med grädde, osv osv. 
Det funkar ju någon gång ibland, inte dagligen. Jag är duktig på att hitta på ursäkter för mig själv till att få ta snedsteg. Och när snedstegen väl är tagna så är jag duktig på att stanna kvar i den onda cirkeln istället för att borsta av mig och kravla mig upp till ursprungsläget igen. Detta måste jag ändra på. En fuskardag behöver inte följas av en fuskarvecka. 
Jag är lite sugen på att testa 5:2, eller någon form av fasta i kombination med lchf. Är det någon som har gjort det och har några erfarenheter att dela med sig av, både positiva som negativa?
 
Tentan idag kändes bra och det var inte lika ångestladdat att vara tillbaka på högskolan som jag trodde. Win på det!
 
Nu i helgen var jag uppe i Stockholm och hälsade på familjen. Jag har inte varit hemma sen i januari och det var ett kärt återseende och jag måste verkligen åka upp snart igen. Jag saknar staden och familjen. 
Med tanke på att jag jobbar åt Sveriges största tågbolag och har extremt förmånliga resor att ta del av är jag en idiot som inte åker mer och oftare än vad jag gör. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela