Livet, kärleken och resten däromkring

Självgod snålhet

Publicerad 2014-08-01 12:05:47 i Allmänt, Livet,

Varje gång jag "lyckas" att inte spendera en endaste krona på en dag, och när jag slänger ihop en snabb matlåda för att slippa köpa mat ute, när jag jobbar, så drabbas jag av nån konstig självbelåtenhet. 
Jag känner mig så oerhört duktig och ordentlig samtidigt som jag skäms lite över hur jag känner.  

Igår hade jag både matlåda och gjorde inte av med en krona. Dessutom fick jag några gamla, avlagda kläder av en kollega som hon inte längre ville ha. 
Ni kan tänka er hur uppblåst jag var då! 

Nu ska jag strax ställa mig och göra en omelett och ta med till jobbet och dessvärre måste jag köpa ny månadsladdning till mitt Västtrafikkort. Det får väl dock ses som en nödvändig utgift.. Sista månaden nu med "billig" laddning, i september drar ju skolan igång igen och då måste jag köpa ett kort som gäller hela vägen till Borås. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela