Livet, kärleken och resten däromkring

Veckans vikt vecka 21

Publicerad 2014-05-19 09:54:00 i Lchf, Livet, Vikt,

-0,6 kg. 
Det får duga, men jag hade ju såklart hoppats på mer. Jag är aldrig nöjd känns det som. 

En sak som jag är mycket nöjd över är att mitt BMI, som genom ett trollslag, hoppade ner från fetma till "bara" övervikt. Det är tamigfan otroligt. 
Nu tänker jag aldrig mer hamna på fetma-strecket, därmed basta. 

Idag fyller min nystart 9 månader. I augusti förra året fick jag nog och tog tag i det. Hösten gick trögt med en massa hoppande upp och ner och det var efter nyår som jag tog tag i det på riktigt. Totalt så har jag tappat 11,2 kg sedan den 19 augusti, men det är från nyår som det mesta krutet ligger.
Efter nyår började jag också att träna och forma kroppen på ett helt annat vis. 

19 augusti hade jag ett mått över naveln på 107,5 cm. Idag när jag mätte över naveln, alltså inte midjan, så visade måttbandet på 90,5 cm, en minskning på vansinniga 17 cm. Jag fattar det inte. 
Hur har det fått plats 17 cm mer daller kring min navel? 
Midjemåttet mätte jag tyvärr inte för 9 månader sen, men idag ligger det på 80 cm och borde ju ha minskat en hel del sen i augusti, det också.  

Det är otroligt viktigt för mig att göra sånahär små jämförelser och återblickar. 
Jag är ju så van att se min kropp och därför ser jag inte förändringarna.  

Idag ska jag gå ner till mitt förortsbibliotek och sätta mig och plugga. Uppenbarligen så har jag ingen disciplin hemma åt studier. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela