Livet, kärleken och resten däromkring

Veckans vikt vecka 37

Publicerad 2014-09-08 20:45:04 i Allmänt, Lchf, Livet, Vikt,

Minus även idag. Det går bra nu!

Dagen har spenderats hos veterinären. Stora katten har börjat kissa på ställen där han inte får kissa. Igår när jag lagt mig kissade han ner hela sängen. Nu hänger lakan, täcke, överkast och prydnadskuddar i en äcklig hög i badrummet och inväntar morgondagens tvättid. Hoppas, hoppas att ättika tar bort lukten. 

De hittade inget fel på honom på röntgenplåtarna och jag ska ta ett urinprov när tillfälle ges och åka dit med. Antagligen så har han kristaller i urinen som gör att det gör ont när han kissar. Tycker synd om min lilla kompis, men han fick både smärtstillande och febernedsättande hos veterinären idag, så han borde må lite bättre. 
Jag måste få honom att dricka mer vatten och det är lättare sagt än gjort. Är det någon som har ett smart tips på hur? 

Kvällen går i studiernas tecken. Inte så upphetsande, men det måste göras! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela