Livet, kärleken och resten däromkring

Veckans vikt vecka 40

Publicerad 2014-09-29 09:33:10 i Lchf, Livet, Vikt,

Förra veckan vägde jag mig aldrig. Detta pga att jag skämdes över att jag trillat dit igen. Kolhydratskalas så det stått härliga till. Festen har pågått i två veckor och jag tror att det blir en lång och tuff baksmälla.

En sak är säker, jag använder mig av maten som tröst och skydd. 

Ena katten har varit dålig och dag ska vi in till veterinären en sjätte gång idag. För att lindra oron och ångesten över detta så vräker jag i mig allt som finns och som jag inte äter i vanliga fall. 
Oron över ekonomin som detta medför har också påverkat. 

Egentligen ska jag åka till London nu till helgen som kommer. Vi får se hur det blir med den resan. Fortsätter katten som han gör kan jag inte lägga det ansvaret på kattvakten. 
Detta drar också igång oro och ångest. 

Även om jag hade haft ett avbeställningsskydd så gäller det enbart om jag eller min närmaste familj blir sjuk eller i värsta fall dör. Katter räknas ej. 

Jag har blivit dålig i magen, jag har legat kallsvettig och svimfärdig i soffan av allt jag har ätit, jag har vaknat mitt i natten av att jag nästan spytt. Likförbannat fortsätter jag. Det är inte värdigt. 

3 kilo plus på vågen har dessa veckor kostat mig. Idag vill jag ta itu med det och bli ren igen.  Ett steg fram och två tillbaka. 
Jag känner hur kroppen vill ha socker redan nu. Jag tänker inte lyda den. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela