Livet, kärleken och resten däromkring

Åt helvete med hela skiten!

Publicerad 2014-07-26 23:08:31 i Livet,

Jag har fullkomligt tappat greppet. 

Imorgon tar jag nya krafter och fortsätter resan mot det liv jag vill ha, utan socker och kolhydrater. 
Kan någon banka in i min skalle att jag inte "kan äta bara lite"? Det går inte. 
Äter jag bara lite av det jag inte "får" så släpper jag loss ett monster. 

Min mage är nu uppsvälld, gasig, öm och misshandlad. Tungan och tänder har en äcklig beläggning. Sinnet tungt och både självömkande och självhatande. Jag är värd att må bättre. Jag är värd att äta bra. 

Imorgon kommer att bli tuff och även resten av veckan. Men jag klarar det. Jag har gjort det förr och jag kommer att resa mig igen. 

Vägningen på måndag kommer att visa på plus, säkerligen några kilo till. Jag välkomnar det med öppna armar, för de kilona kommer inte att bli långvariga. De ska bort från min kropp och här och nu tar jag beslutet att innan oktober blir till november så ska jag väga under 70 kilo. Det fixar jag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela